27 mai 2014

Oamenii sunt victime ale consecintelor

Buna dragele mele, >:D<

Am citit acum ceva timp o carte scrisa de artista mea preferata si la un moment dat vorbea despre aptul ca ea a incetat sa se mai simta frustrata sau furioasa pe oamenii care au incercat sa-i faca rau sau pe cei care o denigreaza in mod voit deoarece a inteles ca ei sunt "victime ale consecintelor". Care consecinte? Pai consecintele mediului in care au trait, a celor din jurul lor, a evenimentelor care li s-au intamplat in trecut. Practic ea spune ca oamenii actioneaza asa cum actioneaza pentru ca au ost formati sau traumatizati de anumite lucruri care ii face sa actioneze in felul asta, iar lor le se pare perect normal ce fac.

Am stat si m-am gandit la treaba asta si,sincer, mi-a luat ceva pana am inteles de fapt cum stau lucrurile. In ultima vreme nervii mei sunt intinsi la maxim si lumea din jurul meu nu face decat sa ma pistoneze si sa ma preseze si am o vaga senzatie ca am ajuns cam aproape de limita. Dar inainte sa explodez ma gandesc la treaba asta. Am stat si i-am luat pe cei din jurul meu la "puricat" si mi-am dat seama ca aceasta gandire sau mentalitate ( ca nu stiu cum sa ii spun) este cat se poate de reala. Da, oamenii sunt victime ale consecintelor! Actioneaza asa pentru ca au fost dezamagiti, traumatizati, loviti, urati de alti oameni. Iar sa reactionezi la tot ceea ce iti fac sau iti zic inseamna pe de o parte sa creezi alte consecinte, adica sa continui acest lant viciios care produce si mai multa suerinta, iar pe de alta parte le aci rau lor cand reacitonezi fiindca le confirmi temerile si in acelasi timp iti faci si tie rau fiindca te enervezi, aduni energii negative, te dai peste cap mental si izic din cauza lor.

Pai si atunci care e solutia?
Solutia este sa nu reactionezi. Adica daca spre exemplu cineva iti zice ceva urta, lasa-l in pace. Oricat de greu tiar fi si oricat de mult te doare limba fiindca nu vrea sa stea locului, lasa-l in pace. In 9 situatii din 10 aceasta varianta functioneaza, e testata de mine si rastestata. Daca problema e de asa natura incat nu o poti neglija cauta o solutie calma, diplomata...si dupa alearga 2 km si iti trec nervi :D
Credeti-ma pe cuvant ca de fiecare data cand nu vreau sa reactionez la lucrurile din jurul meu, totul se termina mult mai bine. Chiar daca aparent pentru unii esti prost sau mai stiu eu ca ca vezi Doamne nu-i raspunzi unui cretin care rade de tine, e mai bine si mai sanatos pentru tine. In final tu iesi in avantaj si personajul in cauza nu face decat sa-si relecte rustrarile.

Voi ce parere aveti despre treaba asta? Sunteti genul de persoana care reactioneazausor la astfel de lucruri?

Va pup si va multumesc ca ati trecut pe aici :-* >:D<

Nicoleta

2 comentarii:

  1. hmmm ce carte ai citit?...eu despre asta am citit decat articole pe internet:)...ar fii mai sanatos pentru noi sa nu mai punem la suflet toate rautatile si sa raspundem tuturor urat,,,dar cat timp??? cu totii avem o limita...daca ajungem la ea sau o depsim ce o sa facem?
    si parerea mea e ca daca ar trece prin lucruri nasoale nu ar trebui sa se schimbe in bine...ei sa nu faca aceleasi greseli ca ceilalti?....offff ce complicat e omul...niciodata nu o sa intelegem comportamentul cuiva:(...
    Imi place mult articolul si astept cu drag altele!
    te pup!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartea se numeste "Cada dia mas fuerte!" a Thaliei (ca despre ea vorbeam, sau varianta in engleza este Growing stronger).
      Problema cu oamenii este ca majoritatea au o mentalitate foarte proasta (in special romanii daca pot sa spun chestia asta), nu merg pe principiul de care imi ziceai tu ca in cazul in care li se intampla ceva rau sa nu aca si ei la fel, din contra in momentul in care cineva ii face sa sufere raspandesc si ei suerinta pentru ca li se pare normal sa sufere si altii, pe principiul, ce?! numai mie sa-mi mearga rau?
      De asta ziceam ca noi, ma refer la cei care chiar vor, trebuie sa constientizam acest fenomen si sa nu mai cadem prada acestui lanti vicios iindca nu ajungem nicaieri asa si chiar nu ne face bine.
      Te pup si iti multumesc ca esti asa activa pe blogul meu

      Ștergere