14 octombrie 2014

Cinder: Book Review

Hello draglor si bine v-am regasit pe blogul meu! 
Am zis ca o sa rezerv genul asta de review-uri doar pentru canalul meu de vloguri (la care va rog sa va abonati), dar cum in ultima vreme nu prea apuc sa filmez, nu am vrut sa ratez ocazia de a va povesti despre caretea pe care tocmai am terminat-o.
Chiar ieri am terminat Cinerm de Marissa Mayer. Este primul volum din seria The Lunar Chronicles si trebuie sa va spun ca mi-a placut la nebunie.

Inainte de a va povesti mai multe despre carte trebuie sa va spun ca in ultima vreme am un ritm de viata extrem de alert si oricat asi incerca sa stau jos si sa citesc (fiindca imi place la nebunie) in mod fizic nu mai apuc. Asa ca in ultima perioada m-am orientat catre varianta "lenesa" a cartileo si anume spre cartile audio. Iar aceasta nu a facut exceptie :D

In primul rand dupa cum va puteti imagina, cartea este o varianta moderna a Cenusaresei, dar o varianta extrem de moderna, la modul ca este SF mai mult decat young adult. Eu perssonal stau departe de cartile SF si cred ca asta este si motivul pentru care nu am cumparat-o in mod fizi (parca asa stiu, ca am vazut-o in librarii) dar acum cateva zile, nu stiu ce mi-a venit si am cautat-o si i-am dat play ca sa zic asa.
La inceput a fost destul de confuza cartea fiindca nu stiam exact despre ce este vorba si ce vrea sa se intample (nu am citit nimic legat de ea, asa ca nu stiam la ce sa ma astept), dar usor, usor am inceput sa inteleg ca asa zia noastra cenusareasa este un mecanic foarte priceput, jumatate om, jumatate robot, adica nu jumatate robot cam...32% din ea, o mana, un picior si cateva cipuri pe acolo. Frumoasa noasta robotica ajuge sa se intalneasca cu printul statului (apropo actiunea se petrece in Asia) si desi nu vrea sa recunoasca incepe sa-l placa.

Pentru ca vorbim de o reproducere modena a Cenusaresei, trebuie sa existe si o mama vitreca, surori vitrege si bineinteles nelipsitul bal, toate exista si sunt presarate cu o multime de evenimente care sa dea o culoare moderna acestei carti. 
Pe langa toate aceste elemente "clasice", exista si ceva nou cum ar fi o boala incurabila pe care nimeni su stie cum sa o trateze si care azi te umple de bube si peste doua zile te omoara, siiiii locuitorii de pe Luna!! Pentru ca este o carete tip SF, Luna este locuita de o specie de oameni care au fost trimisi in urma cu multi multi ani acolo si care au suferit niste mutatii genetice iar in momentul de fata au capacitatea de a vrajii oamenii si de a-i face sa vada altceva decat realitarea si de asemenea au capacitatea de a le controla gesturile si lucrurile pe care le fac. 

Desigur, Luna are o regina, malefica si ea, care vrea cu orice pret sa puna stapanire pe Pamant si sa distruga rasa umana. Actiunea se complica in momentul in care regina decide ca este momentul sa faca o vizita pe Pamant ca sa "pua lucrurile la punct". Se descopera ca Cenusareasa noastra nu e ddoar  o simpla robotica si ca s-ar putea sa-i strice rau de tot planurile reginei.

Nu o sa va dau mai multe detalii despre actiune si despe ce se intampla, pentru ca ar fi foarte mult de povestit la aceasta carte. Pot sa va spun ca mi-a placut foarte mult stilul in care a fost scrisa, ca nu are foarte ulte parti plicticoase si ca aproape constant se intampla ceva in cartea aceasta. Tocmai din acest motiv, daca o voi gasi in magazine, o voi cumpara, fiindca mi-a placut la nebunie si mi-a placut mult si finalul.

Per total va recomand aceasta carte, fie ca vorbim de varianta audio sau de orice alta forma. Voi ce carti cititi in momentul de fata? Daca aveti vreo recoandare pentru mine, decarti din acest gen chiar va rog sa-mi lasati sugestiile voastre fiindca sunt mereu in cautare de carti bune :D

Va pup si daca va place nu uitati sa dati un share, asa o sa stiu ca vreti sa va mai povestesc despre cartile pe care le citesc :-*
Nicoleta

2 comentarii: